تبلیغات
::. Www.Asistant.iR |دانلود نرم افزار | آموزشی | Best Download | Download Center .::

آمار

بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل:
بازدید کل :


مطالب متفرقه

تاریخ : یکشنبه 4 اسفند 1387 | ارسال شده توسط : محمد ذوالفقاری |

آموزش  هیپنوتیزم ساده  Relaxation


 


 

"برای دیدن مطالب برروی ادامه مطلب کلیک کنید"

آموزش  هیپنوتیزم ساده Relaxation

مقدمه:

تعلق و وابستگی به جسمانیت وعادت کردن به آن ، دلیل بسیاری از مشکلات روحی یا حتی از دست دادن لذتهای بی نهایتی است که خداوند امکان تجربه آن را به بشر داده است ...لذا اولین مرحله و گام در رسیدن به عالم آرامش و در واقع رسیدن به او ، رها شدن از جسم و قطع تعلقات است .
مقاله زیر آموزش ساده ترین نوع خود هیپنوتیزم به عنوان Relaxation ، مقدمه ای برای کنترل ذهن ، راز اصلی تمرکز قوا و حذف تنشهای غیر ضروری و زیانبار بدن است .



مراحل یازده گانه:

1>شروع خواب مصنوعی>
 مکانی ساکت و دنج پیدا کنید ، آرام روی صندلی ای راحت بنشینید و یا در جایی نرم دراز بکشید (گذاشتن موسیقی ای آرام یا صدای طبیعت می تواند کیفیت کار را بهتر کند). سپس چشمها را بسته و از 10 تا 1 به صورت معکوس بشمارید به طوریکه شماره ها یک در میان با دم و بازدم تنظیم شوند ، مثلا با شماره 10 ،نفسی عمیق بکشید و 15 ثانیه نگهدارید سپس با شماره 9 بیرون دهید و همینطور الی آخر. . . در ضمن تصور کنید لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگینتر می شود.

2>رها سازی پاها> ابتدا پای راست خود را از انگشتانش تا کمر(یا تا زانو)در ذهن مجسم کنید . آن را احساس کنید و در ذهن خود تصور کنید که تمام اجزای آن مثل خمیر شل ، گرم و سنگین شود ؛ سنگین سنگین ،این کلمه را 5 بار تکرار کنید ؛ وارد جزئیات شوید و سعی کنید به ترتیب عمل کنید یعنی به خود القا کنید که پای راستتان تا کمر از نوک انگشتان ، پاشنه پا ، کف پا، ساق پا، ران و... همه و همه شل ، سنگین و گرم شده اند بعد همینطور پای چپ(برای اینکار می توانید در ذهن خود 5 بار به پاهایتان دستور بدهید که آرام سنگین و گرم شو و بگویید لحظه به لحظه پاهایم گرمتر و سنگینتر و شل تر می شوند . احساس سه کلمهً گرم ، سنگین و شل را مدام در ذهن خود تکرار کنید .)

3>رها سازی تنه> یک نفس نیمه عمیق و آرام بکشید و همه بدنتان را رها کنید.حالا عضلات شکم ، سینه ، سرسینه ها و پهلوها را رها کنید ؛ تصور کنید تمام قسمتهای بدنتان شل شده اند لذا این قسمتها را ، راحت ، آسوده ، شل ، سنگین و گرم شده باور کنید ، می توانید 5 بار ذهنی بگویید از کمر تا کتفم شل و سنگین شده و لحظه به لحظه گرمتر و شل تر و روانتر می شود .(به تصویر کشیدن اجزاء بدن در ذهن به صورت ماده ای مثل خمیر یا هر ماده ای که در حال وارفتن و روان شدن باشد بسیار کمکتان می کند)

4>رها سازی دستها>
منظور ، قسمت مچ دست تا انگشتان می باشد ؛ پس ابتدا دست راست و سپس چپ خود را رها و شل کنید ،دقیقا مانند مراحل قبل ؛یعنی تصورکنید تمام اجزای دست مورد نظر شل و سنگین شده .بهتر است از نوک انگشتان شروع کنید و 5 بار به خود بگویید دست چپم شل و سنگین شده است ،آرام و رها .

5>رها سازی کتفها و بازوها> کتفها و بازوهایتان را شل ، سنگین و بدون هیچ انقباضی قرار دهید (همانطور که با اعضای قبلی رفتار کردید) ، می توانید تصور کنید همینطور که بازوهای شما سنگین، شل و گرم می شوند به تدریج مثل خمیری نرم ، روان به سوی پاهایتان در جریان است .

6>رها سازی سر> حال نوبت عضلات گردن ، فک ، چانه ، صورت ، لبها ، گونه ها ، پیشانی ، گوشها ، ماهیچه های زیر چشم و موها رسیده است .تصور کنید اختیار این قسمتها دست شما نیست و همه شان شل ، گرم ، سنگین و مایع شده اند ؛ رهایشان کنید و در ذهن ببینید صورتتان آرام و آسوده شل شده است .

7>چسباندن پلکها> اکنون تصور کنید پلکهایتان شدیداً به هم چسبیده اند ، یعنی تصور کنید آنها را با قویترین چسب دنیا به هم چسبانده اند و شما در ذهن خود مجسم کنید که نمی توانید چشمهایتانرا باز کنید آرام آرام عضلات صورت را شل کرده و رهایشان کنید .

8>پاکسازی آلودگیها> در این مرحله در ذهن و خیال خود تصور کنید هوایی زلال و شفاف (ترجیحا قابل رویت) به درون ریه هایتان می فرستید به طوریکه این هوا علاوه بر ریه ها ، به تمام سلولها و اتمهای اجزای دیگربدن نیز وارد شده و همه عضلات داخلی و ماهیچه ها و مغزتان را پاک پاک پاک ، صاف و زلال و شفاف می کند و به همین دلیل هوای وارد شده سیاه رنگ می شود ؛ پس در بازدم ، آن رنگ سیاه که در واقع بیماریها ، نقطه ضعفها ، ناراحتی ها و مشکلاتتان است بیرون می رود . این تنفس شامل دم پاک و بازدم سیاه رنگ را مرتب تکرار کنید و تصور کنید که با بیرون رفتن تنشها و بیماریها به صورت دود سیاه ، لحظه به لحظه شادابتر و سرحالتر می شوید و رفته رفته رنگ سِاه بازدمها نیز کمتر می شود تا آنجا که هم دم و هم بازدمتان زلال و شفاف و پاک می شوند و در واقع تمام سلولهای بدنتان را پاک و تمیز و جوانتر شده می بینید .

9>افزایش کیفیت آرامش> تصور کنید کنار دریا در ساحلی بسیار زیبا یا کنار رودخانه ای جنگلی یا در باغی سرسبز و آرام یا روی تشکی نرم و لطیف یا قایقی راحت در وسط اقیانوسی آرام زیر گرمای مطلوب خورشید ونسیم خنک پرطراوتی(و خلاصه هر مکان و فضای آرامشبخشی که بودن در آنجا را دوست دارید )دراز کشیده اید ؛ احساس کنید که نسیم دریا یا صدای آب شما را آرام و آرامتر می کند ، خورشید به صورت حرارتی مطبوع بر شما می تابد و بدنتان را نوازش و گرم می کند . حالا در ذهن بگویید لحظه به لحظه آرامتر می شوم ، دستهایم ، پاهایم ،کمرم ،سینه ام ،شکمم ،عضلات صورتم همه سنگین و سنگین تر می شوند .دست چپم ، سنگین شده سنگین سنگین ، دست راستم شل و آرام شده سنگین سنگین ، گرم گرم ؛ هر نفسی که می کشم مشکلات ، تنشها ،بیماریها و انقباضها از بدنم حذف میشود و من آرام و راحتم ، پاهایم ، سینه ام و سرم سنگین و گرمند ، من راحتم من آرامم . در اوج نشاط وآرامش ، آسوده و راحت ، رها و آزاد و شاد و امیدوار .(دقت کنید که تکرار این کلمات و تصور کردن دوباره اجزای بدن به صورتی آرام در افزایش کیفت آرامش شما بسیار مهم است).

10>تلقین خواسته ها> این مرحله ، مرحله تلقین دقیقتر آمال است ؛ هر چه می خواهید و هر آرزوئی که دارید به صورت جمله ای کوتاه در ذهن خود بیان کنید مثلا بگوئید من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لحاظ بهتر می شوم یا من در درسها یا کارم موفق هستم ،یا من ثروتمندم ،یا من سالمم . حتما این جملات را به زبان حال (نه اینکه از این به بعد می خواهم باشم)و با ساختاری مثبت بیان کنید (ا زکلمات منفی و کلمه نه خودداری کنید) . جملات را چندین بار تکرار کنید و تصور کنید که به هدف خود رسیده اید .دوستان را ببینید که برایتان شادمانی می کنند ، صداها را بشنوید که به شما تبریک می گویند ، افراد و دوستان شما را در بغل کرده می بوسند و موفقیتتان را تبریک میگویند ، احساس بسیار بسیار خوبی دارید .خوش به حالتان.

11>بیدار شدن از خواب مصنوعی> آرام آرام از 1 تا 10 بشمارید ، با هر شماره تنفس را تندتر کنید کوتاه و سریع ، و به خود بگویید وقتی به 10 رسیدم چشمهایم را باز می کنم ، شاداب و سر حالم ، کاملا با نشاط و سرحال ، خوشحال و پر انرژی . انگشتان پای راست را تکان بدهید ، آنگاه انگشتان پای چپ ،ساق پای راست و ساق پای چپ ؛رانها را به حرکت درآورید ؛ پاها را بالا بیاورید ؛ دستهایتان را تکان دهید ؛ گردنتان و عضلات صورت را منقبض کنید ، تکان بخورید ، شاد و سر حال چشمها را باز کنید و بعد از 30 ثانیه بنشینید با این عمل شما امواج آلفا مغز خود را فعال می کنید .( تذکر مهم اینکه در مرحله 11 حتما با تلقین معکوس ، حالت سنگینی و کرختی بدنتان را حذف کنید مثلا بگویید پای چپم سبک شده ، دمایش عالیست و راحتم ، همچنین حتما تلقین کنید من بعد از بیداری شاد و سرحال و پر انرژی می شوم ، تمام اعضای بدنم در حالت عادی راحتتر و پر انرژی اند.)

نظر فراموش نشود


موضوعات

آموزش هک- سایت (2)

آموزش هک- بلاگ (1)

آموزش هک- آیدی (2)

آموزش هک- سیستم عامل (2)

نرم افزار - هک (1)

آموزش نرم افزار- هک (1)

هک- مقدماتی (2)

هک- حرفه ای (1)

دانلود- نرم افزار های کمیاب (5)

دانلود- نرم افزار های کم حجم (4)

دانلود- نرم افزار های حجیم (3)

دانلود- نرم افزار های کاربردی (7)

دانلود- بازی های فلش (1)

دانلود- بازی های اکشن (1)

دانلود- بازی های فکری (2)

دانلود- بازی های کم حجم (2)

دانلود- بازی های حادثه ای (2)

دانلود- بازی های جذاب (3)

کد- تقلب بازی ها (2)

کرک- بازی ها (1)

دانلود- فیلم های هالیوودی (2)

دانلود- فیلم های بالیوودی (1)

دانلود- فیلم های ایرانی (4)

دانلود- فیلم های خارجی (3)

دانلود- کتابهای الکترونیک (1)

كدهای جاوا (7)

قالب- بلاگفا (1)

قالب- میهن بلاگ (6)

قالب سایر سرویس دهنده ها (1)

قالب- لینك باكس (3)

قالب-فروشی (2)

آموزش- وبلاگ نویسی (14)

ابزار- وبلاگ نویسی (17)

آموزش- html (4)

تم- موبایل (4)

بازی- موبایل (7)

نرم افزار- موبایل (4)

كلیپ و آهنگ موبایل (7)

معرفی- انواع گوشی (9)

عکس- مدل لباس مردانه (1)

عکس-مدل لباس زنانه (4)

عکس- مدل لباس بچه گانه (1)

عکس- هنرمندان ایرانی (3)

عکس- هنرمندان خارجی (3)

عکس- بالیوودی (3)

عکس- هالیوودی (13)

عکس- ورزشكاران ایرانی (1)

عکس- ورزشكاران خارجی (1)

عكس- جذاب و دیدنی (9)

موزیك- ایرانی (10)

موزیك- خارجی (1)

دعوت نامه- پرشین گیگ (2)

دعوت نامه- پارس اسپیس (2)

دعوت نامه- جی میل (2)

اخبار وبسایت (5)

اخبار دنیای كامپیوتر (5)

مطالب جذاب و خواندنی (28)

تبلیغات رایگان (3)

تبلیغات متنی (1)

تبلیغات گرافیكی (1)

جوک و اس ام اس (12)

ابزار - فتوشاپ (2)

جالب و دیدنی (12)

ترفند- ریجستری (4)

اخبار ورزشی (3)

ترفند- یاهو (7)

اخبار (13)

ترفند- موبایل (10)

ترفند کاربردی (2)

آموزش- فتوشاپ (6)

آموزش- فلش (2)

آموزش- اینترنت (8)

آموزش- كورل (1)

آموزش- اوتوكد (1)

آموزش- مایا (1)

آموزش - 3dsmax (3)

آموزش- برنامه نویسی (2)

آموزش- پریمیر (2)

آموزش- فرانت پیج (2)

آموزش- دریمویور (1)

آموزش- پی اچ پی (3)

آموزش- فری هند (1)

آموزش- كاربردی (9)

ابزار - فلش (2)

ترفند- ویندوز (8)

ابزار - ویندوز (19)

ابزار - اینترنت (16)

ابزار - 3dsmax (1)

ابزار - پریمیر (1)

ابزار - فشرده سازی (1)

ابزار - مولتی مدیا (7)

ابزار - یاهو (8)

ابزار - گرافیکی (11)

ترفند اینترنت (2)

ابزار - دانلود (2)

ابزار - کاربردی (24)